Var och såg Barcelona spela fotboll för många år sedan när Zlatan spelade där. På väg mot tunnelbanan efter matchen såg vi köerna ringla långa längs gatan.
Vi valde istället att slinka in på en pub i kvarteret. Där träffade vi Jordi, lokal barhängare. Han berättade med yviga, spanska gester om sin lägenhet som definitivt var i minsta laget.
”And I have a jacuzzi. But it’s so small I just call it a jac”. Sen vände han sig om och tog ännu en klunk ur sin Estrella Damm.
Jordi var den första människa i världen som kom till mina tankar när jag hörde Shuggie Otis sjunga om sin One room country schack.
Lämna ett svar