Jag tog min ena dotter till Sweden Rock en gång. Det kan ha varit 2004 som vi åkte ner till Blekinge enbart för lördagens spelningar.
Listerlandet visade sig inte från sin bästa sida den kvällen. Det blåste envist från havet och rätt som det var öppnade sig himlen för en skur.
Vi var klädda för eländet och klarade oss bra. Och faktum var att vädret faktiskt bidrog till kvällens mäktigaste upplevelse, t o m större än ett comebackande Europes första spelning. Istället var det finska Nightwish som tog priset.
Stämningen blev helt magisk när Tanja Turunen klämde i med sin operasopranstämma ovanpå den symfoniska hårdrocken. Och bakom scenen kom svarta moln sakta allt närmare. Lagom till sista numret var himlen ovanför våra huvuden blåsvart. Tunga droppar började falla och längre bort mullrade åskan. Snacka om att ha med sig rätt rekvisita.
Lämna ett svar