Jamie T – If you got the money

Jamie T uppträder 2007. Foto: Wesley Shearer

I många år hade Barometern-OT en seriestripp som hette Gnidén. Huvudperson var en äldre gentleman vars dominerande egenskap var att han var enormt snål.

Det var Gnidén jag osökt kom att tänka på när Jamie T och videon till hans If you got the money rullade på TV någonstans i höjd med 2007.

Låtens text handlar om att Jamie ber sin kompis att ta med sin flickvän ut på en rolig kväll. Tanken är att om kompisen bjuder henne på bio och käk och annat kul den ena kvällen så kan Jamie själv ta ut samma tjej på betydligt billigare nöjen dagen efter. Vi delar på kostnaderna och ansvaret låter det som. Fast det är egentligen bara en som bär hela kostnaden för halva nöjet. Och det är inte Jamie.

En lösning värdig Gnidén.

Bli först med att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.


*