Nu är vi inne i skolavslutningstider. Trots att det är länge sedan jag själv gick i skolan så slutar aldrig den här tiden kännas magisk.
Tack vare en utspridd barnaskara så har jag dessutom haft barn i skolåldern riktigt länge. Finns inget bättre än att se glädjen hos skolbarn som springer ut på sommarlov.
Ett av mina första sommarlov fick jag en examenspresent. En kassett med Trazan och Banarne. Redan sommaren innan hade de gjort succé på sommarlovsmorgon så den kassetten var värd sin vikt i guld. Spelade den sönder och samman.
Extra roligt var det förstås att Trazan och Banarne hade en köttätande växt som hette Roger. Ja, det tyckte min lillebror i alla fall. Lärde mig Vegetarianvisan utantill. Den är fortfarande ett bra partytrick. Och var en ofta önskad låt av min sladdis därhemma. Sjunger sällan men den kan jag stämma upp i.
Det har vi hört! 😍 Du får gärna stämma upp i fler sånger. 🤗