Elvis Presley – A little less conversation

Elvis Presley dog i augusti 1977. Han var en stor idol för mig då. Fick beskedet när jag stod ute på gatan med min tennis trainer. En tennisboll som satt fast i ett gummiband och en vikt och kom tillbaka när man slagit iväg den. Björn Borg var den andra stora idolen just då.

Blev förstås ledsen. Förstod att nu skulle det aldrig mer komma nya Elvislåtar. Visst fanns det massor av gamla men nu fanns det ett stopp. Ett obönhörligt stopp.

Jag hade säkert blivit väldigt glad att få veta att nära 30 år senare skulle Elvis ligga högst på listorna igen. I och för sig med en remix av en gammal låt men ändå. När A little less conversation i Junkie XLs version började spelas på radion gick mina tankar direkt tillbaka till min tennis trainer och augusti 1977.

Relaterat:
Elvis Presley – Blue Christmas
Elvis Presley – Stuck on you

Bli först med att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.


*