Angel – Sommaren i city

Vi kan uppleva saker så olika. Den tanken slog mig när Sommaren i city med Angel blev en landsplåga 1991.

Den där sommaren i city 1990 måste ha varit en kanonsommar. Jag ser fina, ljusa sommarkvällar med utflykter längs vattnet, en skön stund på en uteservering och spirande kärlek framför mig.

Men det står i kontrast till verkligheten. Jag minns en grå sommar där semestern inte riktigt levde upp till förväntningarna och värmen inte lyckades slå till på allvar. Sverige åkte ur fotbolls-VM i Italien via ett taktfast 1-2, 1-2, 1-2.

Sommaren i småstan 1990 var alltså inte underlag för en landsplåga, det konstaterade jag snabbt. Men kanske blev det 1990 för det rimmade så snitsigt med city. Det är i detaljerna det ligger.

Bli först med att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.


*