Vi skulle åka hem tidigt på morgonen enligt vår plan, vi behövde vara hemma nästa kväll. Någonstans på eftermiddagen började vi diskutera hur smart den planen var egentligen.
Hur skulle det gå att få med tre barn, mängder av packning och krångla sig i väg tidigt nästa morgon. Den smått galna planen att istället nyttja natten började gro. Barnen skulle somna, trafiken skulle vara lugn.
När vi svängde upp på stora vägen sent samma kväll kändes det som att vara lastbilschaffis på väg med en viktig last genom natten. Eller som en rockstjärna på turné. Några rader ur en låt med Roy Orbison fyllde huvudet.
Lämna ett svar