Ardis – Shotgun

Här idag, borta i morgon. Så kan livet te sig för en musikartist. Det kan vara tufft att inte längre nå ut. Men klivet bort från scenen kan också vara självvalt.

Så verkar det vara för Ardis Fagerholm. Hon slog igenom 1995 och hade ett par låtar som spelades flitigt på radion. Jag gillade hennes röst och den sugande rytmen i låtarna. Shotgun som också var med i en av Hamiltonfilmerna blev en av de mest kända.

Hon gjorde också en skön version av Jackson ihop med Jerry Williams. Mot slutet av 90-talet blev det plötsligt tyst.

Hennes namn kom upp i något sammanhang för en tid sedan och då undrade jag vart hon tagit vägen. Kollade upp det och det verkar som hon la av som offentlig artist 1998. Däremot är hon fortfarande verksam inom musiken. Men Shotgun glömmer jag inte.

1 kommentar

  1. Otroligt, kul att hitta detta! Ja ”Ardis” var väldigt, medryckande och bra! Minns henne från en livespelning norr om Stockholm. Skulle vara kul att se henne igen med mitt 14 åriga barnbarn, som har Jamaikansk pappa. Tror hon skulle gilla Ardis! Precis som jag😁

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.


*